Maart 2014: Persconferentie over het boekjaar 2014 van Hansgrohe SE in Frankfurt am Main. Rechts: Thorsten Klapproth, Voorzitter Raad van Be

Maart 2014: Persconferentie over het boekjaar 2014 van Hansgrohe SE in Frankfurt am Main. Rechts: Thorsten Klapproth, Voorzitter Raad van Bestuur, links: Udo Kraus, Vice President Finance and Controlling.

De Hansgrohe Groep

 

Met 34 maatschappijen en 22 verkoopbureaus wereldwijd behoort de onderneming Hansgrohe tot de weinige global players van de sanitairbranche. De kranen- en douchespecialist had in het boekjaar 2014 rond de 3.650 medewerkers in dienst en leverde badkamer- en keukenkranen en douches in 144 landen.

In 2015 viert de Hansgrohe familie haar 114e verjaardag. Oprichter Hans Grohe was in 1901 met zijn metaaldrukkerij in het Zwarte Woud klein begonnen. Het hoofdkantoor van de onderneming bevindt zich nog altijd in de voorkeursomgeving van 'clevere Hans'. Maar vandaag de dag is het door hem in het leven geroepen merk een wereldnaam: Hansgrohe producten met het kwaliteitskeurmerk 'Made in Germany' worden wereldwijd gebruikt.

Hansgrohe ...

  • werd in 1901 door de gediplomeerde lakenwever en uiterst innovatief talent Hans Grohe (1871-1955) in Schiltach in het Zwarte Woud opgericht;
  • is naamloze vennootschap en niet aan de beurs genoteerd;
  • heeft twee hoofdaandeelhouders:
    • de familie Klaus Grohe, Schiltach (32 %).
    • het Noord-Amerikaanse concern Masco Corporation, Taylor/Michigan (68%).

De Hansgrohe Groep heeft vijf strategische speerpunten:

  1. Innovatie en design – zich ontwikkelen tot leider in innovatie en design
  2. Global speed – uitbreiden van de aanwezigheid op de internationale markt en verder ontwikkelen van het Emerging Marketsondernemingsmodel
  3. Kwaliteit en productiviteit – verbeteren van de productkwaliteit en opbouwen van een Global Production Balance
  4. Lean Business Processes – internationaliseren en afslanken van de bedrijfsprocessen om zo de klantenservice te verbeteren
  5. Organisatie – verder ontwikkelen van de bedrijfsorganisatorische structuur en internationale personeelsontwikkeling

 Met innovaties succes behalen: Hansgrohe SE heeft in het boekjaar 2014 een omzetstijging van 3,9 procent behaald. De onderneming groeit in binnen- en buitenland en creëert nieuwe banen. Nieuwe topmerk wat betreft omzet: 874,1 miljoen euro.

De Hansgrohe Groep heeft wereldwijd meer dan 3.650 mensen in dienst. De onderneming creëert ook in 2014 nieuwe banen en investeert in de bevordering van nieuwe werknemersinstroom, talent- en gezondheidsmanagement.

Verfrissend management: de leiding van Hansgrohe SE is nauw verbonden met de onderneming en kent haar tot in de puntjes.

Van São Paolo via Schiltach tot Shanghai: het hoofdkantoor van de onderneming bevindt zich sinds 1901 in het Zwarte Woud. Er wordt tegenwoordig geproduceerd in Duitsland, Frankrijk, China, Nederland en de VS.

Facts & figures

Hansgrohe gebruikt cookies om u de best mogelijke service te garanderen. Indien u verder surft op de pagina zonder uw instellingen te wijzigen, dan stemt u in met het gebruik van cookies.

   

OK
<% } //bolIsPublishMode %>